FAQ's

What is attc.sa?
It is online portal (OTA) approved by Ministry of Hajj & Umrah (MoHU). It is seamlessly integrated to the Hajj and Umrah Global Distribution System (MAQAM) and can be used to generate BRN (Booking Reference Numbers) for Hotel & ground transport which is mandatory to issue Umrah Visa.
What is an online Umrah visa?
Online visa is a service provided by the Ministry of Foreign Affairs of the Kingdom of Saudi Arabia, and it is intended that all operations take place through the Internet. All you need to do is fill in the relevant information on the Umrah + Visa Form.
How do I confirm my reservation?
Your reservation can be confirmed only after the successful completion of the electronic payment process, as we will send a "reservation confirmation" message to your e-mail that contains your reservation reference number. Kindly note that we reserve the right to cancel the reservation and refund the payment, or adjust the prices and taxes before issuing the ticket if that is necessary.
How can agents’ access attc.sa?
Approved Umrah agents globally with valid IBAN No from Hajj & Umrah Ministry can register to access portal.
How does an Umrah Agent register on attc.sa?
An Umrah Agent can register on attc.sa with valid IBAN no and activation will be done instantly. In case agent did not get log in details (User Name & Password) Contact us on:

Email: 24h@attc.sa
Mobile : 966920019190
What are products offered by attc.sa?
  • On B2B – Air Tickets, Accommodation, and Transport
  • On B2C – Flight, Accommodation, Transportation, Ground services and Umrah
Is it possible to issue Umrah visa through B2B attc.sa / OTA?
No, Umrah visa issued through Electronic Visa Services only but it is mandatory to issue BRN through attc.sa / OTA . With BRN, Umrah agent has to log into Sejal portal to issue Umrah visa
Is Payment gateway available on attc.sa?
Payment Gateway is available for B2C. For B2B the payments for the booked services are done through the IBAN No of Umrah Agent.
Is our site safe to pay online?
We guarantee a secure payment experience for your reservation process. The payment process will be executed with your bank using the latest electronic encryption technologies that follow the highest security standards.
Can we create BRN for group booking on attc.sa?
Yes. BRN can be created for a Group. It is based on no of rooms and transfers type chosen.
Who are the Product content providers at attc.sa online platform?
Hoteliers , Umrah Operators , ground support services (suppliers) registered with Hajj & Umrah Ministry in both holy cities who can upload their inventory, products and services directly.
Whom should we contact for technical & service issues & requirements?
We have support team available in English & Arabic. They can be contacted by Live chat , mail and Telephone

1) Look for Live chat : English-Arabic
2) Email: 24h@attc.sa
3) Whatsapp & Call: +966920019190
Is it possible to get refund if products and services not utilized or partially utilized after obtaining BRN?
Depends on cancellation policies of different suppliers and products.

FAQ's

ما هي منصة attc.sa؟
منصة الأهرام للعمرة معتمدة من قبل وزارة الحج والعمرة. وهي بوابة إلكترونية لإتمام عملية حجز برامج العمرة المتكاملة بما فيها جميع المنتجات والخدمات (الطيران، والسكن، والخدمات الأرضية لبرنامج العمرة). منصة الأهرام للعمرة مدمجة بشكل جيد ومتكامل مع محرك الحجز المركزي للحج والعمرة (مقام) ويمكن استخدامه لإنشاء الأرقام المرجعية للحجز (BRN) التي تحتاجها لإصدار تأشيرة العمرة.
ما هي تأشيرة العمرة الإلكترونية؟
التأشيرة الإلكترونية هي خدمة مقدمة من وزارة الخارجية للمملكة العربية السعودية ويقصد بها أن تتم كل العمليات عن طريق الانترنت. كل ما عليك القيام به هو تعبئة المعلومات الخاصة في نموذج طلب التاشيرة.
كيف أتأكد من حجزي ؟
يمكن تأكيد حجزك فقط بعد اتمام عملية الدفع الالكترونية بنجاح، حيث ســنقوم بإرســال رســالة "تأكيد الحجز" على بريــدك الالكترونــي والتــي تحتــوي على رقم مرجع الحجز الخاص بــك نحيطك علم بأننا نحتفــظ بالحق في إلغاء الحجز و رد اموال المدفوعة، أو تعديل اسعار و الضرائب قبل اصدارالتذكرة اذا كان ذلك ضروري.
كيف يمكن للوكلاء استخدام منصة attc.sa؟
وكلاء العمرة المعتمدين على مستوى العالم مع رقم الحساب المصرفي الدولي(IBAN No) والصادر من وزارة الحج والعمرة يمكنهم التسجيل لاستخدام منصة العمرة الخاصة بالشركات (B2B).
كيف يمكن لوكيل العمرة التسجيل في منصة attc.sa؟
يمكن لوكيل العمرة التسجيل في منصة attc.sa مع رقم الحساب المصرفي الدولي (IBAN No) وسيتم التفعيل على الفور.وفي حالة عدم حصول الوكيل على تفاصيل تسجيل الدخول (اسم المستخدم وكلمة السر)، يمكنه التواصل معنا على بيانات التواصل التالية:

البريد الإلكتروني: 24h@attc.sa
الجوال : 966920019190
ما هي المنتجات التي تقدمها منصة attc.sa؟
  • في مجال مزودي الأعمال (B2B) لقطاع السفر– تذاكر الطيران ، والسكن، وخدمات النقل.
  • في مجال خدمات السفر للأفراد (B2C) – تذاكر الطيران، والسكن، خدمات النقل، الخدمات الأرضية وتأشيرة العمرة.
هل يمكن إصدار تأشيرة العمرة من خلال استخدام بوابة (B2B) لمنصة attc.sa؟
لا يتم إصدار تأشيرة العمرة من خلال استخدام بوابة مزودي الأعمال (B2B). لكن من الضروري إصدار الرقم المرجعي للحجز (BRN) من خلال استخدام منصة attc.sa البوابة الإلكترونية لمزودي الأعمال(B2B) ومع الرقم المرجعي للحجز (BRN) يجب على وكيل العمرة تسجيل الدخول إلى بوابة خدمات التأشيرة الإلكترونية لإصدار تأشيرة العمرة.
هل بوابة الدفع متاحة على منصة attc.sa؟
بوابة الدفع متاحة لمجال خدمات السفر للأفراد (B2C) وبالنسبة إلى مجال مزودي الأعمال (B2B) لقطاع السفر، يتم دفع المبلغ مقابل الخدمات المحجوزة من خلال استخدام رقم الحساب المصرفي الدولي الخاص بوكيل العمرة (IBAN No)
هل موقعنا آمن للدفع عبر الانترنت ؟
نضمن لك تجربة دفع آمنة لعملية الحجز. سيتم تنفيذ عملية الدفع مع البنك الخاص بك باستخدام أحدث تقنيات التشفير الالكتروني التي تتبع أعلى معايير الآمان.
هل يمكننا إنشاء الرقم المرجعي لحجوزات المجموعات على منصة attc.sa؟
نعم. يمكن إنشاء الرقم المرجعي لحجوزات المجموعات. ويعتمد ذلك على عدد الغرف ونوع خدمات النقل المختارة.
من هم مزودوا محتوى الخدمات لمنصة attc.sa؟
شركات الطيران، وشركات الفنادق، ومؤسسات العمرة، والذين يمكنهم تحميل مخزوناتهم ومنتجاتهم وخدماتهم مباشرةً.
من يمكن الاتصال به بخصوص المشاكل التقنية ومشاكل الخدمة والمتطلبات؟
لدينا فريق دعم فني متاح على مدار الساعه باللغتين الإنجليزية والعربية. ويمكنكم التواصل مع فريق الدعم الفني عن طريق البريد الالكتروني والمحادثة المباشرة والاتصال.

1) المحادثة المباشرة: إنجليزي و عربي
2) التواصل عن طريق البريد الالكتروني: 24h@attc.sa
3) التواصل عبر الاتصال بـ: +966920019190
هل يمكن استرداد المبلغ إذا لم يتم استخدام المنتجات والخدمات أو تم استخدامها جزئيا بعد الحصول على الرقم المرجعي للحجز؟
يعتمد هذا على سياسات الإلغاء من مختلف الموردين والمنتجات.